Toby gaat de strijd aan met de demon Shamunto en diens onderdanen, de weerwolven. Vanaf ca. 10 jaar.
Bloedmaan
Nico De Braeckeleer
Sint-Niklaas: Abimo, 2006
112 p.
90-59323-13-0

Toby bindt samen met zijn vrienden Hans en Ilke de strijd aan met de demon Shamunto die probeert de wereld naar zijn hand te zetten met behulp van weerwolven. Toby ontmoet daarbij Luana, een meisje dat ook weerwolf moet worden, maar de kant van het goede kiest. In het boek worden dagboekfragmenten (cursief gedrukt) van een in eerste instantie onbekende figuur afgewisseld met verhalende delen over Toby en zijn vrienden. Dit is het derde boek van de schrijver uit de serie 'Bibberboeken' en het tweede* (los te lezen) boek over Toby. Buiten het duistere, angstaanjagende voorplat zijn er geen illustraties (dat wordt aan de fantasie van de lezers overgelaten). Het boek is technisch en inhoudelijk goed te lezen door kinderen vanaf ca. 10 jaar. Het is een spannend, griezelig en afwisselend geschreven verhaal met ook nog wat romantiek dat jonge lezers zeker zal aanspreken. Niet voor 'watjes'.

Over Nico De Braeckeleer

Nico De Braeckeleer (Dendermonde, 8 april 1974) is een Belgische scenarist en auteur. Hij begon als scenarist voor F.C. De Kampioenen (Eén) en voor Alexander (Ketnet). Hij bedacht daarnaast het concept voor de televisiereeks Zeppe & Zikki (VTM) en schreef er 5 afleveringen voor. Daarnaast verschijnen er regelmatig kortverhalen, romans voor volwassenen, jeugdboeken, strips en kinderboeken van zijn hand. Zijn bekendste jeugdboekenreeksen zijn "ADEM" en BRON"(sf young adultseries), "BOE!kids" en "AstroKidz" (een fantasy en sf AVI-reeks), "Het Kattenmeisje", een reeks over een meisje dat zichzelf in een kat kan veranderen (vanaf 8 jaar), "Manon op de manege", voor paardenliefhebbers vanaf 8 jaar, en zijn Vampier-reeks. Nico schrijft ook scripts, waaronder in 2013-2014 dialogen voor de VTM-soap "Familie". Hij is werkzaam bij Studio 100, waar hij boekjes schrijft en mee bedenkt (Piet piraat, Mega Mindy, Het Huis Anubis, Dobus, Rox, GameKeepers, etc.), maar v…Lees verder op Wikipedia